Klachten

Klacht over Sociaal Team

De medewerkers van het Sociaal Team willen je zo goed mogelijk ondersteunen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over de ondersteuning die je krijgt. Gaan er in jouw ogen dingen niet goed of ben je ontevreden? Het is belangrijk dat je dat laat weten. Neem dan contact op met het Sociaal Team zodat we samen op zoek kunnen naar een oplossing.

Als je een klacht wil indienen over het Sociaal Team, dan doe je dit bij de gemeente Oost Gelre. Je leest hier hoe je dat doet.

Klacht over zorgaanbieder

Een klacht over jouw zorgaanbieder bespreek je met de zorgaanbieder. Kom je er samen niet uit? Geef dit dan aan bij het Sociaal Team. De medewerker van het Sociaal Team probeert vervolgens tussen jou en de zorgaanbieder te bemiddelen.

Heb je een vermoeden van zorgfraude?  Ontvang je niet de zorg waarvoor betaald wordt? Denk bijvoorbeeld aan een zorgverlener die minder vaak komt dan is afgesproken. Lees hier waar je dit kunt melden.

Klacht over jeugdhulp

Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt als kind, ouder of verzorger. Als je er niet uit komt met de hulpverlener van de instelling, neem dan contact op met de adviesdienst van het AKJ. Allereerst luisteren zij naar jouw verhaal. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met de instelling.

Zo bereik je het AKJ en Zorgbelang:

  • Bel naar 088 – 555 1000
  • Mail naar info@akj.nl
  • Chat met een vertrouwenspersoon via de website van Jeugdstem. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

Bezwaar maken tegen de beschikking

In een beschikking staat welke zorg en ondersteuning je krijgt. Ben je het niet eens bent met de beschikking die je hebt ontvangen, dan kun je daartegen bezwaar maken. Je leest hier hoe je dat doet.